Kamnajedlo!

Vždy mám radosť, keď niekto, koho poznám z degustáčných vodkových parties, sa činí. Tím mladých ľudí, sledujúcich tredny v gastronómii, ktorí majú na svedomí web www.kamnajedlo.eu. Mareka Stašáka som vyspovedala, prečo sa tak činia. Venujú sa tam jedlu, receptom, recenziám. Dozviete sa tam presne to, čo chcete vedieť. Kam ísť na dobrý steak či zmrzlinu, ale aj kam neísť na bryndzové halušky. 




Ako vznikol váš foodblog?
Celá myšlienka nášho blogu , sa zrodila minulý rok. Niekedy na prelome Februára-Marca. S tým, že založíme jednoduchý blog, nič viac. Už vtedy som vedel, že chcem písať o jedle a viacmenej pre seba. Prevažne recenzie. Neočakával som od toho nič.
Časom som začal pridávať aj recepty. Spočiatku som mal dosť nízku čítanosť. Potom ma ale oslovil kamarát zo strednej školy, že v tom vidí potenciál, že by sme z toho mali spraviť gastro web.  

Čo všetko to obnášalo?
Nakúpili sme si domény, vložili sme do toho nejaké prachy, zrobili sme si dizajn. Polroka sme fungovali takým blogovím štýlom. Lenže zistili sme, že pcháme do toho čas a energiu a neprináša nám to ten správny osoh. Povedali sme si, že od Januára´15, spustíme portál. Zverejnili sme tam kto sme, čo sme, o čo nám ide...Už to neboli iba recenzie o podnikoch ale aj recepty a kadejaké zaujímavosti.

Prečo práve gastronómia?
Každý deň trávim v kuchyni dosť času a baví ma to. Baví ma variť, vymýšľať a kritizovať, keď je niečo veľmi zle. Chcem tým celým poukázať na to, že na Slovensku sa dá dobre najesť a dá sa aj pripraviť dobre jedlo. Nechváliť to, čo je všade. Napríklad, je veľa podnikov, kde je všade to isté. To nie je  dobre, ešte k tomu je to drahé.

Aký veľký je váš tím?
Ja, kamarát, môj brat a moje dievča. Traja píšeme a jeden sa stará o technickú stránku veci. Nikto z nás nie je profesionálny kuchár. Baví nás to. Chceme ľudom prinášať to, čo je momentálne aj teraz "IN". Prišla doba malých obchodov, urban štýlu...Rastieme, pomaly ale isto. Nechceme z toho robiť zatiaľ nič masové.




Ako to celé prebieha? Prídeš niekde, objednáš si niečo, skonzumuješ to a potom recenzuješ?
Fungujeme dvomi spôsobmi. Už nám aj písali aby sme prišli. Nikdy nepovieme kedy prídeme. Keď dojeme, necháme tam vizitku. Druhá možnosť je, že tam prídeme bez toho aby nás zavolali. Vždy navštevujeme podnik minimálne 2x. 

Prečo? 
Je tažké napísať prvý dojdem z jednej návštevy. Každy človek má zlý deň. 

Podniky si vyberáte podľa čoho?
Sledujem FB a weby podnikov a počúvam čo vraví okolie.

Podľa čoho si vyberáte jedlo?
Snažíme sa to riešiť tak, že spýtame sa obsluhy, že čo preferujú, čo u nich najviac ide. Keď chodíme celý tím, tak to riešime šytýlom z každého rožku trošku.

Chuntáte aj drinky, pivá, vína, limonády...?  
Píšeme hlavne o malých, slovenských pivovaroch. Riešime menšiu manufaktúru piva. 

Máte ambíciu navštevovať časom aj lokality mimo Slovenska?
Určite áno. Máme dokonca už turecký, rakúsky, poľský a srbský špeciál. 

Recepty, ktoré máte na stránke sú vaše? Vymyslené? Alebo z kníh overené?
Iniciátor receptov som najviac asi ja. Doma mám veľmi veľa kuchárok. Nie všetko je okopírované, snažim sa vymýšľať si svoje easy veci. Jednoduchosť spojená s extravaganciou. Snažím sa poskytnúť ľudom špecifické recepty. 

Ste gurmáni?
Dá sa povedať, že áno. Snažíme sa nejesť zle. Navštevovaťdobré podniky. Ale tak, stretli sme sa už s veľkými prešlapmi. Niektoré podniky, si napríklad ani nezaslúžia, aby sme o nich napísali članok. Fopá. 

Ako by si to videl do budúcna? Časopis o jedle, kniha, receptár?
Chceme do budúcna pripraviť našu vlastmú kuchárku. Momentálne pripravujeme kalendár. Plánov máme veľa, je sa načo tešiť. 



www.kamnajedlo.eu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu