Alexandra!

Carrie Bradshaw z menšieho mesta, a s vlastnou knihou.




Ako si sa dostala k písaniu?
Už na základnej škole som malá také naivné pokusy. Potom som prestala a na vysokej som začala písať blogy. Písala som, písala a keď som zistila, že ľudia na to reagujú, tak som v tom pokračovala viac a viac. Mala som potrebu začať písať.

Chcela by si sa písaním živiť?
Neviem. Nikdy som nad tým neuvažovala. Nechcela som byť spisovateľka. Kým to ale ľudia budú čítať, tak ja budem písať. Ale bolo by to pekné sa tým živiť.

Čo ťa pri písaní inšpiruje?
Úplne všetko. Lebo stačí len, keď si človek sadne sám na kávu a počúva a pozoruje ľudí. Ja som taká osoba, ktorej sa veľa iných ľudí zdôveruje a ja to potom nejako spracujem. Dávam do písania aj veľa zo seba a z toho, ako som sa ja zachovala v daných situáciách. 

Nebolo to až tak dávno, čo ti vyšla kniha. Má úspech?
Štatisticky to budem mať až niekedy v októbri.  Veľa ľudí mi písalo, že v pohode ale beriem to radšej s rezervou. Kamaráti a známy ti väčšinou povedia, že je to fajn.

Vydavateľa si oslovila ty alebo naopak?
To bolo úplne inak. Asi pred dvomi rokmi, som začala písať knihu, mala som napísané 3 kapitoly. Hirax mal na svojej stránke, že podporuje nové talenty,niečo som mu poslala. Potom mi písal, aby som mu poslala viac vecí, lenže ja som medzi časom prestala písať. Ja som to dokončila až pol roka potom. Jeho žena potom už čakala babätko, takže mi to nemohol vydať. Dostala som ale možnosť vydať si to na vlastné náklady. Tak sme začali riešit obal, korektúru...Nakoniec mi zavolal s tým, že sa rozhodol, že mi to vydá.

Chystáš ďalšiu knihu?
Mám v pláne knižne vydať svoje blogy. Nebudú tam všetky, zhruba tak polovicu tam chcem dať. Mala som také netvorivé obdobie. Teraz som ale začala písať novú vec, tak uvidíme.

Kedy píšeš?
Píšem keď mám krízu. Väčšinou po večeroch.

Väčšinou píšeš o vzťahoch. Myslíš si, že vzťahy sú natoľko dôležité, že o nich treba  písať?
Myslím si, že v dnešnej dobe ľudia tvrdia, že nie sú dôležité, ale stále ich riešia. Je jedno či sú priateľské, kolegionálne či partnerské, ľudia to jednoducho riešia. Ľudia radi čítajú o takých to veciach, lebo vtedy si uvedomia, že nielen oni prežívaju také niečo, že v tom nie sú sami.

Je ľahké sa presadiť ako spisovateľ, blogger?
Hmmmm...Ja nemám rada, ak mi niekto povie, že som spisovateľka, od toho mám ešte veľmi ďaleko. Dnes už píše veľa ľudí. Nie je úplne ľahké, sa presadiť. Ale je pekné, ak ma ľudia registrujú.

O súčasnú literatúru sa zaujímaš?
Čítam aj súčasnú. Také tie ľahké romány som čítala kedysi dosť, teraz už ani nie. Pre mňa je hodnotná iná literatúra. Mám rada Hiraxa, to sa mi páči. Je to také motivujúce. Ja sa tiež snažím písať tak, aby to mojím čitateľom niečo dávalo. 

Inšpiruješ sa niekym pri písaní?
Ani nie. Obdivujem veľa ľudí, ale nikoho konkrétneho nemám.

Páči sa ti doba, v ktorej žiješ?
Nežila som v žiadnej inej. Zamýšľam sa nad ňou čím ďalej tým viac, hlavne čím som staršia. Ale išla by som sa pozrieť do doby, keď boli moji rodičia mladí. Ja by som sa ale asi do každej doby chcela na chvíľku vrátiť, aspoň na pár hodín. 

Čo máš rada na ľuďoch?
Mám rada, keď sú sami sebou, keď sú spontánni a charizmatickí.

Píšeš často o mužoch, a ich chýbach, máš svoj ideál?
Nemám, ideál sa mi nepáči. Mňa musí očariť svojou charizmou, svojím nadhľadom.

"Slovenská celebrita"
Chvíľkové záležitosti, ktoré neriešim. Pre mňa sú iní ľudia celebritami.

Volíš?
Áno, ale nejako viac sa tým nezaoberám.

Existuje Boh?
Ja a Boh máme veľmi zvláštny vzťah. Dlho som neverila v Boha, ale potom ako mi umrel otec sa niečo zmenilo. Verím aj na osud a verím, že ak niekoho stretneš, tak to nie je náhoda.

Daj mi radu do života!
Nepočúvaj rady iných.




  • Beatles or Rolling Stones?                 -Rolling Stones
  • Coffee or Tea?                                  -Coffee
  • Decriminalization or Legalization?   -Legalization
  • Euthanasia, yes or not?                   - Yes


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu