Comez&Rodeez!

Blázni z východu, ktorí sa v hiphope pohybujú už viac ako dlho. Ja myslím, že vedia čo robia. Ich nový album je úprimný, nenásilný, čistý a zo Spišskej Novej Vsi. Přesně tak a tak to mám rád. 

Ako by ste sa v skratke predstavili?
Rodeez: Ja si hovorím Rodeez.
Comez: Comez a Rodeez, rap a hudba, Spišská Nová Ves.


Ako vznikli mená/prezývky?
C: Začalo to grafitmi. Mal som rôzne tagy a napokon mi Comez prischlo aj ako nick.
R: Rodeez je štít vo francúzskych Alpách. Ako tínedžer, som si prezeral vreckový atlas sveta a zapáčilo sa mi to.

Ako vznikol projekt Comez a Rodeez?
R: Vznikol spontánne.
C: S myšlienkou rozbehnúť to spolu, sme sa zahrávali už niekoľko rokov. Spoločne sme sa ocitli na niekoľkých spoluprácach, v drvivej väčšine prípadov, sme s výsledkom boli spokojní, takže prirodzené vyústenie situácie.



Ako ste sa k tomu dostali?
R: Poznáme sa už nejaký ten piatok. Spoločné skladby sme nahrávali aj skôr. Spoločne, sme tiež do úspešného konca dotiahli aj Spišskonovoveský projekt s názvom Východisko v roku 2008. Odvtedy sa v skladbách vyskytujeme častejšie. Nakoniec sme sa rozhodli zrealizovať spoločný album.

Najprv ste boli samostatné jednotky?
C: Ja áno. Roky som si po brigádach a príležitostných zamestnaniach, zarábal na hudobné vybavenie. Mojou filozofiou bolo, nebyť na nikoho odkázaný. Pôvodne som z Novoveskej formácie 428, ale mám toho veľa odmakaného aj sólo.
R: Ja som začínal v skupine Tajná Idea od roku 2003. S ktorou sme spoločne so skupinou Hotová Alternatíva tvorili grupu N2H. Sám som to zatiaľ neskúšal.

Nemáte pocit, že vaše dlhoročné priateľstvo občas narúša spoluprácu?
R: Nemám ten pocit. Občas príde ponorka, ale tá sa objavuje s kýmkoľvek.
C: Nenarúša, skôr naopak. Jasné, že nám niekedy drbe, ale to patrí k tomu.

Kde hľadáte inšpiráciu na písanie textov?
R: Bárzkde von, bárzkde s kým. Nesnažím sa niečo nasilu prežiť, aby som o tom mohol neskôr napísať text. Akosi sa to vo mne hromadí a potom spomínam.
C: V živote - nekonečný zdroj inšpirácie.

Kto vám robí hudbu?
C: Na novom albume prevažne ja, ale nie je to pravidlo. Spolupracujeme s rôznymi producentmi. Sme otvorení akejkoľvek spolupráci s kýmkoľvek, kto má cit pre hudbu.
R: Konkrétne na našom spoločnom albume, väčšie percento odprodukoval Comez.

Máte v pláne sa hudbou živiť?
R: Asi tak, ako mám v pláne oženiť sa, teda ťažko. Ale samozrejme, ak by prišla takáto príležitosť, určite si ju nenechám ujsť.
C: Rád by som.




Čo robíte, ak nerobíte hudbu?
R: Pracujem, jem, pijem, súložím a dokola.
C: Pracujem, stretávam sa s priateľmi, klasika. Plus šport a rôzne iné vylomeniny.

Aký je váš bežný deň, ak nie ste spolu?
R: Normálka, ráno nepríjemný budík, práca, prídem domov, pustím si Simpsonovcov, nachalujem sa, relaxujem. Vyskočím na pivíčko, prídem domov, ak hlava vydá napíšem niečo, ak nie idem spať. Taký obyčajný, slovenský deň.
C: Myslíš pracovný? Nuda. Vo voľné dni som s partiou, ak teda nesedím pri PC a nerobím niečo okolo hudby.

Venujete hudbe všetok svoj voľný čas? Sedíte v študku a makáte...
C: Často, ak by ma hudba živila, bolo by to ešte častejšie. Takto sme nútení prispôsobovať sa práci, čo je škoda. Ináč, by som bol pravdepodobne hudobný workoholik.
R: Ak máme niečo zaumienené, a je to časovka, tak sa fakt maká. Všetok svoj voľný čas určite nie. Ja osobne sa to snažím neprepáliť.

Kde sa vidíte v budúcnosti?
R: Nikdy som nad tým nejako hlboko nepremýšľal. Ale určite viem, kde sa vidieť nechcem.
C: Mám v úmysle vyžmýkať zo života všetko, čo to dá.

Plánujete nejaké spolupráce? 
R: V rámci albumu sme už doplánovali, pretože je všetko uzavreté. A v budúcnosti s barzkým koho si vážime a jeho hudba je podľa nášho názoru prínosná. Určite ti viem s istotou povedať, že s HAHAcrew spolupracovať nikdy nebudeme. :D
C: Som otvorený všetkému, v živote som sám pred sebou nezavrhol žiadneho interpreta. Život prináša rôzne spolupráce.



Teraz vám vyšiel album, čo všetko to obnášalo aby vyšiel? Kde si ho môžme kúpiť? Chystáte k nemu release party?
R: Obnášalo to hlavne veľa trpezlivosti, pretože popri škole a práci nám ostávalo veľmi málo času. Preto som v konečnom dôsledku veľmi rád, že je to hotové. Zakúpiť si ho môžete u nás kdekoľvek na koncerte alebo mailom. Určite spravíme aj nejaké výlety do susedných miest, kde sa to bude dať tiež zakúpiť. Krst chystať určite budeme. Dátum ti neviem prezradiť. Samozrejme všetko sa v blízkej budúcnosti dozviete.

Čo by ste vedeli o ňom povedať? Aké máte od neho očakávania? Plánujete ďalší ?
R: Tento album, je čo sa týka mňa najvyššie zo všetkých projektov, na ktorých som sa podieľal. Je vyzretý, neobyčajný, verím mu. Nevolali sme si naň množstvo ľudí. Chceli sme, aby to tak bolo. Je to o nás. Chceme čo najviac koncertovať, natočiť čo najviac videí ku skladbám. Pretože obsahuje veľa skladieb, ku ktorým sa to hodí. Určite plánujeme ďalší, už o tom padla reč.
C: Je presne taký, aký sme ho chceli a spravíme všetko preto, aby sme z neho vyťažili čo najviac. Plánujeme ďalši, zatiaľ je pred nami ešte veľa práce.

Máte pocit, že ľudia vás začínajú vnímať viac?
C: Asi áno. Začínam mať pocit, že sa veci hýbu správnym smerom.
R: Ja osobne pociťujem, že ma po tých rokoch začínajú vnímať viac ako jednotlivca než ako skupinu. Určite je to pozitívnejšie, aspoň pre mňa.

Osobne si myslím, že to, že ste vystupovali na HipHop Kempe je veľká vec. Ako ste to vnímali vy, a prečo   myslíte, že zavolali (aj) vás?
R: Dozvedeli sme sa to niekedy v máji. Odvtedy som nemohol spávať. Ale nie, no určite sme veľmi potešení, že nás zavolali, týmto chcem pozdraviť Erobea a DJ Resumeho, ktorí mali na starosti line up. Prečo nás zavolali, to sa musíš opýtať kompetentných, ale veríme, že sa to na rok zopakuje a už aj v lepšom čase.

Máte idoly? Je niekto kto vás smeruje? Alebo niekto, o kom si poviete, že raz chcete byť ako...?
R: Idoly som mal kedysi. Dnes chcem, aby to bolo moje a snažím sa to tak robiť.
C: Neviem, či chcem byť ako niekto. Nemám dôvod. Chcem byť sám sebou a spraviť si život taký, aký ma bude baviť.

Aký mate názor na súčasnú scénu? 
R: Zo slovenskej súčasnej scény KF, Čistého, Moma, Gramo Rokkaz. Z českej scény celý Big Boss a zo zahraničia Wu Tang, Eminem, Mobb Deep.
C: Doprajem všetkým, ktorým sa podarilo presadiť sa, a držia si istý status. Dodal by som ešte Majself, Plexo, Boy Wonder, chlapci z Ortodogz. Zo zahraničia všetky tie klasiky, ale dám si aj Kedricka, alebo GOOD Music Lbl etc.



Podzemgang, Hahacrew, Pil C...?
R: "Tatkoooo, do mesiaca nový Mercedes!" Chápeš...Nemôžem vyjadriť svoj názor. Hahá.
C: Keď sa ocitnú na feate s niekým, kto to má odmakané, je rozdiel počut. Z týchto, na ktorých sa pýtaš, je na tom hudobne najlepšie asi Pil C. Časom je možné, že bude všetko vyzerať trochu inak.

Páči sa vám doba, v ktorej žijete? V akej by ste chceli byt aspoň na chvíľu?
C: Doba? Slováci ju zaspali, a z jej reálneho potenciálu máme dzíru v rici.
R: Ja by som si chcel zažiť 60. Roky v USA. Doba sa mi nepáči ale človek si zvykne, musí.

Máte ženský ideál?
R: Máš na mysli vizuál? Ak áno, tak češka Anetta Keys.
C: Nemám ideál, som nepredvídateľný, čo sa tohto týka.

Existuje Boh?
R: Neverím v Boha.
C: Nevenujem sa tomu. Kvôli tým, čo do toho investujú toľko času, verím, že áno.

Čo máte a naopak nemáte radi na ľuďoch?
R: Mám rád úprimnosť, nenávidím faloš.
C: Schopnosť brať človeka, aký je. Nemám rád malichernosť.

Rada do života?
R: Ak používaš pri toalete útržky papiera, ver, že si len človek.
C: NE.

·  Beatles or Rolling Stones?                   C: Elvis 
                                                                  R: Určite Beatles
·  Coffee or Tea?                                     C: Kakavo
                                                                  R: Ani jedno 
·  Euthanasia, yes or not?                      C: Jasné, že áno
                                                                  R: Áno                      



FB: Comez & Rodeez
Album TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu