Mr.K!

S mladými umelcami akoby sa vrece roztrhlo. Toto je jeden z mojích obľúbených. Mr.K. Krásne línie, dizajn áut či modely. O mesiac budete môcť jeho diela vidieť na vernisáži vo Fuge.

Ako si sa ku kresleniu dostal? Pamätáš si sa to prvé stretnutie?
Nepamätám. Nepamätám si ani dobu, keď som ešte nekreslil a ani dobu, keď som už kreslil. V skratke odkedy si pamätám kreslím. Moja mama má odložený jeden z mojich prvých výtvorov, keď som mal dva roky.




Chodil si na výtvarné krúžky? Malo to pre teba význam? Alebo si to skôr bral ako niečo, kde sa môžeš umelecky vybúriť v tom čo más rád.
Keď som začal chodiť na ZŠ, tak ma mama prihlásila rovno aj do ZUŠ. Tam som zotrval 10 rokov. To mi dalo základ v kresbe, modelovaní... Potom prišla stredná škola, kde som študoval odbor Dizajn a Tvarovanie dreva. Naučil som sa dosť aj napriek tomu, že som bol záškolák a trochu som bojoval s autoritami. Každopádne, nemám pocit, že by som si vtedy tvorbu nejako užíval. Hlavne čo sa školy týka. V tom čase sme sa dosť venovali streetartu. Nikdy nebolo mojou prioritou tvoriť v škole alebo do školy, skôr mimo nej.

Kde sa v tebe vzal tento talent a cit pre kresbu?
Tak talent som podedil po mame, ten zbytok je asi otom koľko som tomu venoval/nevenoval času. Vraví sa, že talent je ten základný balíček. Ak skilluješ a venuješ tomu dostatok času, tak výsledky sa dostavia.

Akú techniku máš najradšej? A ktorú naopak nie?
Asi mám rád úplne všetky, aj keď som mnohé ešte nevyskúšal. Ide len o to, na čo práve mám alebo nemám náladu.






Máš s kreslením veľké plány? Máš nejakú predstavu o tom, kam by si to chcela smerovať?
Áno mám. Mám aj predstavu...V skratke by som si celý život chcel kresliť autíčka, maľovať a modelovať.

Čiže sa tým chceš živiť? Kde sa vidíš v budúcnosti?
Samozrejme, že chcem. Živiť sa čímkoľvek iným, by bolo pre ňna mrhanie časom. 
Moja veľká túžba je Pininfarina, ale vlastný ateliér by som tiež neodmietol.



Čo je tvojou najväčšou múzov, inšpiráciou?
Múza? Ťažko povedať. Občas ma osloví materiál, ktorý nájdem alebo kúpim. Inokedy mám chuť si len tak niečo kresliť, modelovať a pritom ako niečo začínam, tak ma to proste kopne.

Kto je pre teba najväčší vzor v maliarskom umení, dizajne áut?
V maľbe Hannes Mlenek a v dizajne Marcello Gandini.

Čo sa týka dizajnovania áut, ide iba o exteriér či aj o interiér?
Ja by som chcel robiť rozhodne exteriér. 

A čo grafika, k nej máš aký vzťah?
Grafický dizajn veľmi neobľubujem. Častokrát to bola pre mňa skôr cesta ako si privyrobiť. V poslednej dobe som si našiel cestu aj k tomu. Vďaka ilustráciám s ktorými som začal prednedávnom. Grafiku ako tlač z výšky a hĺbky mám veľmi rád. Nerobím to veľmi často, občas sa neviem dostať k lisu.

Sochy, plastiky, tomu sa tiež venuješ?
Keď si potrebujem oddýchnuť od kresby a maľovania tak modelujem. Plastiky, reliéfy, čokoľvek. Potom si to poodlievam a väčšinou rozmiestnim niekde po meste.




Aký je tvoj názor sa umenie dnešnej doby?
Fúúú...Z niečoho padám na riť a z niečoho sa mi zdvíha žalúdok. O tomto by sa dalo asi rozprávať a diskutovať hodiny.

Ako vyzerá deň umelca, umelca Mr.K?
Vstanem. Občas si pre istotu ešte na chvíľu ľahnem. Dám nažrať Mačurke, dám si kávu, niečo zjem. Pritom si pozriem niečo na Petrolicious. Potom si dám pre istotu ešte jednu kávu a potom sa zaseriem farbami alebo niečím iným, seba a všetko naokolo. Vybehnem trochu von pred spaním niečo zjem a idem spať. Repeat.

Stáva sa ti, že niečo namaľuješ a po pár dňoch, mesiacoch...Sa ti tvoje dielo znepáči?
Stáva sa mi to v podstate stále. Potom staré skice vyhadzujem a ostatné veci pretváram premaľuvávam...Potom mám tých vecí stále málo. Neviem prečo to tak je. Zároveň to na sebe nemám rád a zároveň som za to neskutočne vďačný lebo ma to posúva stále vpred.



Aké knihy, filmy a hudbu počúvaš, pozeráš, čítaš? 
Čítam skôr odborNé veci. Sem tam nejakú biografiu, na beletriu nemám nervy, lebo som myslou niekde úplne inde. 
Hudbu? Všetko možné. Najviac počúvam Pink Floyd, WWW ale aj nejaký hip-hop...V poslednej dobe sa mi dosť páči Jamie XX.
Mám rád drámu, sci-fi a dokument.

Čo sa ti páči na ľuďoch a čo naopak nie?
Páči sa mi, keď je niekto extrovert. Zrejme preto, že som introvert. Páčia sa mi ľudia, ktorí majú sny a idú si za nimi. Čím zvláštnejší tým lepšie. Nemám rád... Nad negatívami sa snažím nezamýšlať. Proste, ak mi je niekto nesympatický od začiatku tak sa s ním ani nedávam do reči.

Existuje Boh?
Možno nejaká vyššia sila je, ale Boh ako ho opisuje cirkev nie.

Daj mi radu do života.
Never say no to panda.



  • Beatles or Rolling Stones?                 - Beatles
  • Coffee or Tea?                                 -coffee
  • Decriminalization or Legalization?    -Legalization
  • Euthanasia, yes or not?                   -yes

fb: Mr.K
behance: Kenneth






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu