Romualdo,chlapec z Ujbylandu!

Málokedy sa stane, že ho stretnete bez knihy. Za tie tri roky, čo mi zničil nervovú sústavu a naplnil môj život v skutku neobyčajnými historkami, som Romana, zazrela bez knihy hádam len, keď sme išli na nejaký žúrkobus. Podobne je to aj s jeho pokrievkami hlavy. V klobúkoch má svoju skrytú vášen, nerád ich stráca ale už si zvykol, že bez toho to nejde. Predstavujem Vám Romualda, študenta Prírodovedeckej fakulty, pôvodom z Ujbylandu, ktorý nás bude reprezentovať jeden semester v Poľsku.



Ako to ide ?
Dobre, tešil som sa na tento rozhovor, bol som naňho už dlho nažhavený, 5 mesiacov, odkedy si mi vravela v Londýne, že bude nejaký rozhovor. Okrem toho som celkom netrpezlivý, kedže sa chystám do Poľska na študijný pobyt. Som zvedavý, aké to tam bude, či im budem vôbec rozumieť. (smiech)

Vieš po poľsky ?
Veľmi pasívne. Neviem povedať nič pasívne, aktívne sa hovoriť  hanbím. (smiech)

Čo najviac neznášaš?
(odmlka kým popri nás prešla sanitka)
Hučajúce sanitky.
Neviem, ja som veľký HATER, takže je toho dosť veľa. Tažko to zhrnúť. 
Okrem mňa ?
Okrem Teba? To je teraz už veľmi zužená otázka! (smiech)
Zväčša je to, keď niečo naruší môj idealizmus v hocijakom aspekte, najmä keď sa to týka človeka ako takého, humanity.To ma vždy zamrzí, teda ak realita naráža na nejaké moje ideály. Ale to sa stáva často a každému. Väčšinou hneď  ako skončí puberta. (úsmev)

A naopak čo ťa najviac teší ?
Asi sa to točí okolo toho Poľska, kedže to bude niečo také nové, iné. V princípe je to radikálna zmena,kedže potom chcem ísť na doktoranské štúdia tiež niekam mimo, čiže budem dlhodobo žiť mimo Bratislavy a vlastne aj mimo rodičovského domova. Mám prijemné očakávania, ale je to zároveň aj neistota. Niečo si od toho aj sľubujem, uvidíme ako to dopadne. 

Akú najlepšiu radu si dostal ?
Hmm..Mám veľmi slabú pamäť a som značne nepoučiteľný, takže neviem...Pochybujem, že ma ovplyvňujú konkrétne rady. Ako som vravel, moja poučiteľnosť je celkom nízka, takže ide asi skôr o také nejaké dlhodobejšie pôsobenie. Je tažké očistiť ten hlavný vplyv a to ako a prečo to na mňa vplývalo. Ťažko povedať. Presne to určiť neviem, že by  tu bol nejaký pamätný rozhovor, čo by mi vstúpil do svedomia.

Šprintil si už pred pánmi zákona ?
Nie.

,,Never More"
Som nepoučiteľný, takže na to neviem odpovedať.
Takže by si pripísal ,,Never More" sám sebe ?
To čo znamená ? Aby som sa už druhý krát nenarodil ? Da fuck?!(smiech)
Moja odpoveď je nič, polopate!

Kto je tvoj hrdina ?
Ja sa snažím, čo najviac obdivovať idey, nie ľudí.
Netvoria idey ale práve ľudia ?
No a ? To, že niekto vytvoril ideu, to z neho nerobí objekt obdivu! Nemôžem o nikom povedať, že ho nejako extra obdivujem. Môžem o niekom povedať, že sa mi páči jeho myšlienka, jeho postoj. Snažím sa to vždy očistiť od ostatku toho človeka. Obdiv osoby ako celku, vedie k tomu, že sme potom nekritickí k jeho činom a to podľa mňa nie je dobré. Snažím sa v princípe každú situáciu rozanalyzovať na drobné a potom môžem mať obdiv iba k tej nejakej parciálnej záležitosti. Súhrnný obdiv k niekomu asi nemám.



Páči sa ti doba v ktorej žiješ ?
Teraz príde na radu to relativizovanie? To má p.Braňo na mne veľmi rád! (smiech).
Nie,nemám, ale neviem, ako by som sa cítil v iných dobách.
Je nejaká konkrétna doba, v ktorej by si chcel žiť?
Asi ani nie, to bude tá moja chronická nespokojnosť. V princípe sa mi žiadna doba nepáči, vždy z iného dôvodu. Ale kedysi keď som bol ešte dieťa, som mal nejaké také idealistické predstavy o stredoveku Potom sa mi páčili viktoriánske časy, vždy to bolo všetko iba pozlátka. Gentlemansko - dámovské pózy ale asi esenciou človeka nie je taká pekná aby proste hociktorá doba mohla byť takto idealizovaná. Je to asi o tom ako sa človek cíti. Nemyslím, že poznám dobu v ktorej by som bol šťastnejší. 

"Slovenská celebrita"
Typické "pseudocelebrity", čo sú niekde v TV. Názor, že niekto je celebrita, lebo daroval svoju obličku mladšiemu bratovi...Akože OK, taký človek môže byť obdivuhodný, ale klasická definícia celebrity to nie je. Celebritu vnímam ako mediálne známu osobnosť, neuznávam ich ako nejaké autority, ale beriem to ako súčasť doby. Nezamýšľam sa nad tým. 

Čo najradšej nosíš so sebou ?
Oblečenie a peňaženku? (smiech) Z viac atypickejších vecí ako oblečenie, je to kniha. Teda okrem teda prípadov, že idem chľastať, kedy  hrozí, že ju stratím. (smiech)


Akým zvieraťom  by si chcel byť ?
Jazvečíkom.(úsmev) Ale nie, to by asi som nechcel. Všetci by ma akurát ťahali za fúziky, že aký som roztomilý. Nechcel by som byť žiadnym zvieraťom, zviera je biochemický stroj. Ale ak iba na jeden deň, so zachovaným ľudským vedomím, tak vták,typicky.

Stahuješ ? Internetové pirátstvo?
Hej.
Som priaznivcom práva a poriadku, ak existujú na niečo zákony. Ak sa niečo také ako pirátstvo považuje za spoločensky nežiadúce, tak v princípe som za to, aby to bolo príslušné zákonodárstvo napĺňané, aby sa exekutíva o to starala. Ale nie som radikálne proti antipirátskej legislatíve. Ochrana duševného vlastníctva je celkom legitímna požiadavka. Rovnako ako opačný aktivizmus.
Obľúbený skladateľ,Dj,interpret.. ?
Neviem,nemám. Počúvam drum and bass, ale ten, rovnako ako hudbu ako takú,  nepovažujem za niečo extra podstatné. Ak DnB zrazu prestane byť populárny tak si asi nájdem niečo iné.
Ty počúvaš drum and bass iba kvôli tomu, že je populárny?
Nie, počúvam ho kvôli tomu, že teraz sa mi páči, pretože sa s ním často stretávam, páčia sa mi DnB párty. Ale ak také párty zrazu nebudú, tak budem chvíľu tápať a potom si nájdem niečo iné.




Obľúbený film?
"Reqiuem za sen" , mám rád, ale nepovedal by som, že je to nejaká moja srdcovka, čo pozerávam 10x za deň. Mám rád bláznivé komédie, Nielsonove napríklad. Nemám film, v ktorom by som sa na 100% videl. 
Kniha ?
Knihu mám takú. Martin Eden od Jacka Londona. 
Spisovateľ?
V poslednej dobe Upton Sinclair.

Obľúbené miesto, mesto ?
Počkaj zatvárim sa, že uvažujem. Neviem mám rád toto mesto (Bratislava) ako celok. Ale to je asi tiež ...je to hlavne tým, že som na niečo zvyknutý. V každom období sú nejaké rutiny, ktoré mám rád ale prepokladám, že hlavný dôvod prečo som ich mal rád nebolo preto, že by v tom bola nejaká esencia života, v ktorej som vnímal sám seba. 

Najromantickejší čin?
Ježíííš! Budem nemastný - neslaný.(smiech) Pýtam sa sám seba aké je kritérium na mieru romantickosti? Neviem na to kápnuť. Immposibruuuu!

Existuje Boh?
Asi hej, ale neviem. 

Povedz mi na záver niečo, čo o Tebe neviem...
...






Prieskum :

  • Beatles or Rolling Stones?               - Beatles
  • Coffee or Tea?                                - Tea
  • Decriminalization or Legalization? - Decriminalization
  • Euthanasia, yes or no?                 - No



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu