MC RidaRadar!

Makakový mág, čo má radar vždy zapnutý! V posledných mesiacoch plní nielen bratislavské kluby. Baví nás takmer každý víkend. Ak nevieš o kom je reč, tak čítaj a počúvaj!







Kto si?
Mám 24 rokov. Narodil som sa v znamení rybaradar. Milujem svoju rodinu, dievčatá hudbu a samozrejme ganju.
Ako sa máš?
Mám sa super. Všetko ide ako má, dá sa povedať.
Čo je nové?
Mám nový dubplate, už dlhšie sa pripravuje video na Makakmágiu. Nová bude spolupráca s Medial Banana, ktorá je už nahratá. Bude na ich novom albume Uplifted na ktorom sa podielalo zhruba 10 mc´s, takže sa máte na čo tešiť.

Ako vyzerá tvoj deň? Ráno vstaneš, dáš si fono... 

Ráno nevstanem. Vstávam poobede, ako pravý umelec (smiech).Umyjem sa, najem sa a dobre si pochillujem. Bongo si nedám, lebo ja nerád húlim sám. Čakám, čí sa niečo vyvinie, alebo idem niečo napísať, nahrať..Tak nejako, vyzerá môj deň. Niekto povie, že sa flákam. Ja už som si zvykol, je to taký chill. Nikdy sa nikam neponáhľam. A hlavne mám obrátený režim, cez deň v posteli a v noci hore, pretože mám toho v poslednej dobe celkom dosť.

Kde berieš inšpiráciu na písanie textov?
Buď ma inšpiruje hudba do ktorej to idem písať,bežný život, čokoľvek. Alebo keď mám zlú či dobrú náladu tak niečo napíšem.






                                                                                     
Ako si sa dostal k Mc RidaRadarovi?
Veľmi dávno. Cez sestru, touto cestou jej chcem za to aj poďakovať. Moja sestra pracovala v jednom  bratislavskom podniku Steps, ktorý dnes už neexistuje. Tam som za ňou chodieval, zgrupovala sa tam celá vtedajšia hip-hopová scéna od H16, cez Mikiho Moru, Flaps až po Názov Stavby...Ja ako malý chlapec som ich tam všetkých videl, jak tam rapujú, pijú, hulia...Celkom ma to bavilo. Inšpirovalo ma to tam, vzhliadal som k nim. Najprv som začal robiť beatbox a potom na základnej škole v siedmej triede, som si začal aj niečo písať. Najprv sme to robili tak, že ja som robil beat a spolužiak robil do toho rap. Dlho sme robili hip-hop a približne pred troma rokmi som sa spojil s Glebom a s celým Natty Youth Sound. Začali sme robiť jungle, drum and bass, dubstep, reggae a do toho som dával. Vždy som viac inklinoval k tomu reggae. Prišlo mi to najprirodzenejšie, tak som ostale len pri ňom.

Chceš sa tým živiť?
Klamal by som, keby som povedal, že nie. Dá sa povedať, že už sa tým aj živím, kedže nerobím nič iné. No veľmi by som chcel raz vlastnú kapelu a hrať s nimi. To by sa mi splnil sen.Uvidíme ako sa to vyvinie.


Na akých parties ťa môžeme vidieť?
Sú to väčšinou miestne, bratislavské akcie: Burning Night, Unity Night, Flight to Jamaica, Reggae Callin. Ale mal som možnosť vystupovať aj v iných mestách, na Slovensku. Ešte to ale treba poriadne pobehať. Tento rok sa mi podarilo prvý krát vystupovať na Uprising festivale, na letnom ale aj zimnom, spolu s chalanmi z Natty Youth, čo je pre mňa zatiaľ najväčší TOP a týmto pozdravujem Uprising. Teším sa na leto. :)



Myslíš, alebo teda dúfaš, že budeš mať niekedy album?

Chcel by som. Problém na ktorom to stojí, je že nemám vlastné produkcie a hudbu, čo sa týka reggae. Nechcem robiť iba do prebratých riddimov, to iba v rámci dubplate-u/mixtape-u. Pokiaľ nebudem mať vlastnú hudbu, s ktorou nebudem spokojný, tak to asi nepôjde. A keď to bude trvať 10 rokov, tak to bude trvať 10 rokov. (smiech)


Ako vznikol tvoj pseudonym?
Z krstného a priezviska vznikol Rida a Radarom na nazval niekto z kamošov, už dávnejšie. Sedí mi to. Mám radar, keď niekomu spadne na zem weed, tak ja ho hneď nájdem.(smiech) Mám ten radar rozlezený do viacerých smerov, ale to je na dlho.



Páči sa ti doba v ktorej žiješ?
Aj sa mi páči, aj sa mi nepáči. Páči sa mi, že veľa vecí máme zjednodušených. Nepáči sa mi, že doba je strašne uponáhľaná a ľudia potom zabúdajú na základné záležitosti, ako je napríklad rodina...Je to zlá doba vlastne...Všetci chcú len peniaze a ropu a ženú sa za povrchným životom bez hodnôt. Neuvedomujeme si, že tu nie sme len my, a že po nás by mal prísť niekto ďalší, pre koho by sme mali túto zem ušetriť a nie ju totálne zničiť. Je to smutné, no treba veriť a myslieť pozitívne, aj keď sa to občas zdá ako niečo nemožné.

"Slovenská celebrita"
Ja nepoznám žiadnu slovenskú celebritu! Celebrita, je niekto kto spravil niečo pre spoločnosť alebo jej niečo dal, no taký väčšinou za celebrity považovaní nie sú. Ale tak jednu poviem. Je ňou podla mňa skvelý človek, herec, humorista, textár a spevák Milan Lasica.

Máš nejaký idol?
Nemám. Keď som bol mladší, tak som ich mal.

Máš ženský ideál?
To je ako s tým idolom...Nemám. Mala by niečo vyžarovať, mala by byť milá a tolerantná, ak by to teda mala byť moja partnerka. Usmievavá jednoznačne! A keď  bude ešte k tomu aj pekná, tak si len vydýchnem.(smiech) Páčia sa mi blondýnky, čiernovlásky aj zelenovlásky. Každá je pekná, len o tom musí byť aj sama presvedčená.




                                                                                                 
Existuje Boh?
Nie som veriaci človek. V niečo verím, len ešte nemám presne jasné, že ako to pomenovať. Verím ale, že to tu niekto vymyslel, a dal to celé dokopy...Ani Boh, ani opice, skôr taký mix náhod. Ale asi sa prikláňam skôr ku karme ako k Bohu.

Povedz mi o sebe nejakú pikošku...
Poviem ti pikošku! V živote som nemal piko. (smiech)...A som strašne lenivý a často som nespoľahlivý resp. nedochvíľny.

Povedal si mi o sebe, že si veľký romantik. Čo také najromantickejšie si spravil?
Napríklad som nakreslil svojím ex obrázok, grafit, alebo ich portrét z fotky, čo som mal v telefóne. Raz som dokonca napísal svojej láske zo strednej školy pesničku. Bola z toho hotová! Ani variť som nemusel, ale aj to mi ide celkom dobre

Čo nemáš rád na ľudoch?
Zákernosť, faloš a násilie.
A máš rád?
Keď je s nimi zábava a dá sa s nimi pokecať. Vynaliezavosť, bojovnosť a schopnosť ísť si za svojím snom, cieľom. 





Jak dlho to fajčíš? Rodičia sú s tým stotožnení?

Polovicu svojhu života. Mám weed strašne rád. Fajčím to už dvanásť rokov. Od 15tich to fajčím každý deň, dá sa povedať. A nebaví ma, sa každý deň báť toho, že ma chytí policajt. Práca, škola, postavenie v spoločnosti, toto všetko to ohrozuje, ak sa stane, že s tým niekoho chytia. Je to choré. Nerobím ani zďaleka toľko toho ako tí, čo si opití sadnú za volant. Nechcem to porovnávať ale nedá mi to. Ja si dám špeka, a nikomu nič nespravím, no to je na úplne inú debatu. Jediné, čomu v skutočnosti škodím, je moje zdravie, ktoré si denno-denne ničíme legálne len tým, že dýchame to, čo dýchame. Ja som sa priznal mame v štrnástich rokoch. Priznal som sa naschvál, aby sa to nedozvedela od niekoho iného, že som nejaký feťák alebo niečo podobné. Známky v škole som zlé nemal, nekradol som, nebil som sa, nepil som, robil som šport a domov som jej to nenosil. Snažil som sa jej to normálne vysvetliť. Nebola nadšená ale vedela, že som úprimný, verila mi. Ak som to povedal vlastnej mame a nehanbil sa pred ňou, tak sa nehanbím pred nikým iným. Ganja je liekom z prírody a nie chemický oblbovák.


 
Film? Kniha? Hudobník?a
Na knihy veľmi nie som, priznám sa. Ale páči sa mi veľmi Rivers of Babylon, slovenská kniha. Bohumile, kurva se neriká! Najradšej z filmov, mám Kurvahošigutentag, to môžem vidieť XYkrát, ja to viem už naspamäť. V hudbe je toho veľmi veľa. Ale najviac počúvam reggae, jazz, hip-hop a aj všeličo iné. Samozrejme nemôžem zabudnúť, na rozrastajúcu sa slovenskú reggae scénu. Týmto pozdravujem chalanov z Medial Banana, Natty Youth Sound, Ghetto Youth Sounds, Respect Vibration Sound,Soundboy Dub, Riddim Tuffa, N3O a samozrejme aj podnik Nekapri Inn Art.


Daj mi radu do života! 
Buď sama sebou! A veľa sa smej. To bola inak rada z Radara zadara! 



  • Beatles or Rolling Stones?                 - Beatles
  • Coffee or Tea?                                 -Tea
  • Decriminalization or Legalization?  -Decriminalization and Legalization
  • Euthanasia, yes or not?                  - No





Sleduj ho:
http://www.facebook.com/pages/Mc-Rida-Radar/139869812805861?fref=ts
http://www.facebook.com/natty.youth.sound


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu