ZetuZeta!

Dievčat, ako je ona, máme u nás málo. Vyspovedala som ju, aby sme vedeli, ako také MCs ako ona, berú tento cirkus. Nech sa páči, slečna Zeta!



Ako sa máš?
Pohodička, jazz. Sme na hokeji, hráme s Nemeckom, všetko v porádečku až na to, že prehrávame.

Čo máš nové?
Mám za sebou niekoľko koncertov, ktoré boli iné, než tie ostatné. Doteraz som dávala  buď vystúpenia s Hafnerom, v rámci jeho šou, alebo vystúpenia s Jah Division, čo je zase moja reggae-dancehall-ová crew. Nikdy to nebolo ako celok, že by som povedzme 30minút vkuse dávala sama. V apríli som mala prvý takýto koncert, v klube Nekapri Inn Art, kde som bola prinútená pripraviť si 30minútovú šou, takže som si dala dokopy staršie aj nové veci. Po tomto som mala ďalšie dva takéto koncerty a vidím v tom budúcnosť. Reakcie boli pozitívne, a to je najdôležitejšie.



Čo chýstaš  v blízkej budúcnosti?
Viac-menej ma vyššie spomenuté vystúpenia nakopli k tomu, aby som urobila aspoň nejaký EP produkt. Nebude tomu predchádzať síce žiaden vinyl, ale bude to zhruba päť až osem vecí. Spravím ich na pár CD a vypustím to na net... Každopádne, chcem nahrať veci, ktoré  sa budú týkať reggae a dacehall-u tak, ako sú ľudia už u mňa zvyknutí. Obnáša to aj spev, aj rap. Vidím to tak, že do leta by to mohlo byť vonku.

Ako si sa k rapovaniu, spevu a celkovo k tomu, že robíš hudbu dostala? A ako vznikol tvoj psedonym?
Bola som odchovaná na MTV, Viva a iných zahraničných staniciach...Hneď po prevrate foter zaobstaral satelit, a mala som ku všetkému prístup, to ma rozhodne ovplyvnilo.  A ako som došla k rapu? Bolo to tak, že jedného dňa prišiel za mnou homeboy, zapískal mi pod oknom a spýtal sa ma, či mu nenapíšem texty. Napísala som mu tuším tri, potom navrhol, či si ich teda nechcem aj zarapovať. Odvtedy to už išlo. To bolo v roku 2001. A moje pseudo vzniklo, keď som sa ešte venovala tagovaniu, je to vlastne iba foneticky rozpísané moje meno.

Inšpirácia na písanie textov, kde ju berieš?
Vždy je to o tom pocite, ktorý vyjde z daného beat-u. Keď počúvam inštrumentálky, ktoré dostanem alebo si zaobstarám, tak ide o to či z toho cítim nejaký feeling. Ten beat je pre mňa smerodajný. Texty si píšem najviac v noci, vtedy je ticho, kľud...



Živíš sa tým?
Nedá sa to nazvať živenie sa, lebo mi to nehodí toľko peňazí, aby som si mohla zaopatriť všetko, čo len chcem. Ale tak hodí to korunku. Okrem koncertovania sa vlastne venujem aj grafike a popri tom píšem pre hip-hop.sk, ale z toho nemám budget, len dobrý pocit a hejterov".

Ako vyzerá tvoj deň?
Super. Začína sa zhruba o 10. hodine. Ak zrovna  nemám robotu, tak  idem s kamošmi na nejaký ping-pong, hekísek, frisbee... Popritom riešim svoje veci, ako aj hip-hop.sk. A ináč som taká žienka domáca, dosť sa venujem domácnosti. Periem, žehlím, varím, no k večeru je to skôr o takom chille.

Tvoj najlepší koncert taký, na ktorý rada spomínaš?
Mne sa páčilo, keď s nami vystupoval Daddy Freddy, vytiahol ma k majku a následne ma pochválil - to bolo pre mňa nezabudnuteľné. Tiež rada spomínam na spoločné koncerty, ktoré boli strašne dávno a to so skupinou Nová Doba, ale aj na tie, kde sme mali s Hafom kolektívnu show so Zverkym a Vecom. Pre mňa je v podstate každý koncert super, pretože ma to baví a užívam si to.



Vydarená hudobná spolupráca, na ktorú rada spomínaš?
Bolo ich viacej. Mám veľmi rada vec Rasta korene, so Sketom a Škrupom. Vzniklo to veľmi spontánne, chalani mali nahratú svoju časť a ja som prišla za nimi do študka, kde ma postavili za mikrofón, a tam som to našupu dala



Páči sa ti doba v ktorej žiješ?
Aj áno, aj nie. Pred prevratom tu bolo veľa obmedzení, človek nemohol ísť len tak za hranice a nedostal čo chcel, len tak. Dnes je všetko dostupné, len tá doba mi príde nejaká chladnejšia.

"Slovenská celebrita"
Na Slovensku je veľmi ľahké stať sa celebritou. Jeden deň ňou si a druhý už nie. Takéto to tu my máme celebritné. Pre mňa nie je celebrita nič. Ale idem si ich pár, Metrixa, Šuvadovú a po novom aj Haščákovú. Ale mám aj pár ľudí, s ktorými sympatizujem, pán Milan Lasica, významný človek. 

Volíš?
Áno, aj sa zúčastňujem referend. Lebo žijem tak naivne v tom, že niečo zmením. 
Plním si svoju voličskú povinnosť. Vraj tu máme inak demokraciu, ja iba viem, že tento štat je policajný, ale že by bol demokratický sa mi nejako nezdá. Verím tomu, že u nás skôr schvália homosexuálne sobáše, ako dekriminalizáciu. 

Aký máš vzťah k pánom zákona?
Nebojím sa v noci chodiť v uliciach, stráži nás predsa polícia. Mám s nimi kopec fascinujúcich zážitkov. Nikto ich nemá rád a ja myslím, že nie som výnimka.

Muž snov?
Taký neexistuje, bohužiaľ. Ale ak by existoval, tak by mal určite hnedé oči, bol by empatický a verný. Heh... U mňa to nie je o tom, ako kto vyzerá, ale skôr o tom, aký je - a hlavne musí z neho niečo vyžarovať. 





 Čo máš rada a si vážiš na ľuďoch a čo naopak nie?
Úprimnosť. Mám rada, keď majú ľudia charakter , ak sa vedia vcítiť a pochopiť druhých, ak su tvoriví a kreatívni. Nemám rada egoizmus a zahľadenosť.

Existuje Boh?
Verím v to, že jedného dňa to tam hore buchlo a ovplyvnilo to to, čo tu dnes máme. Podľa mňa ľudia musia v niečo veriť, aby mali víziu v  niečo lepšie. Ja osobne skôr verím v mimozemšťanov a vo vesmír. Verím, že tu nie sme jediní, vlastne som o tom presvedčená. Žijeme v priestore, ktorý je tak strašne veľký, že ani neviem aký je veľký, no sami v ňom rozhodne nie sme.

Daj mi radu do života!
Nikdy neber piko! Je to najväčšie zlo, ktoré z teba urobí úplnú trosku!




Vzťah k marihuane máš aký?
Máme veľmi vrúcny a pozitívny vzťah. Myslím, že takýto vzťah už nikdy s nikým nenadviažem.

Povedz mi niečo, čo o tebe neviem...
Mám jazvu na chodidle. 


  • Beatles or Rolling Stones?                - Rolling Stones
  • Coffee or Tea?                                 - tea
  • Decriminalization or Legalization?   - stačí dekriminalizácia
  • Euthanasia, yes or not?                    - neviem na toto jednoznačne odpovedať



https://www.facebook.com/ZetuzetaMc

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu