Hyena!



Jožko, je panna. Má 23 rokov. Miluje snowboard, hory a prirodzene devy. Je sympatický usmievavý typ, ktorý vás pozitívne naladí a podľa mňa, vyzerá ako z Venice Beach.




Ako sa máš?
Dobre. Skončilo nám leto, festivalová sezóna bola ťažká. 

Ktorú dosku preferuješ viac?
Hlavne snowboard a potom longboard.

Ako si sa k boardovaniu dostal?
Dlhá story. Odmalička ma to lákalo. Veľmi dlho som hrával hokej, jazdenie akosi nekorešpondovalo s predstavou mojich rodičov. Neposlúchal som natoľko, aby som dostal nejaký snowboard. Keď som mal 18 rokov, dostal som svoj prvý board. K snowboardovaniu som sa dostal vďaka môjmu dobrému kamarátovi Romanovi Rothovi, neviem čo by som robil, keby som teraz nejazdil. Roman ma raz vzal jazdiť na Donovaly, tam chalani jazdili na bedničkách...Tak som si povedal, že prečo nie. A začal som sa šúchať a obíjať s nimi. Vtedy to začalo. Doživotná láska.



Povráva sa, že si aj čosi vyhrával. Prezraď.
Na rôznych predsezónych závodoch, to sú také klasiky. To je vždy na jeseň, v
meste postavia prekážky a tam sa jazdí. A posledný rok, čo som bol vo Švédsku tak som sa dostal do finále celošvédskeho závodu.


Tak to si asi šikovný!
No...Ešte mám čo robiť.

Ako to vyzerá s BABAcup-mi? Budú? Chystajú sa?
Budú. Chystajú sa. Nie je to také ľahké, riešiť v Bratislave a okolí takéto záležitosti. Závisí to aj od peňazí. Organizuje to Peter Vrbický, my s Aktifom sme mu s tým pomáhame.

Je niečo podobné aj v lete?
V lete Peter riešil skateboardovú školu pre malé decká a Speed Dracula závody, s tým som mu už nepomáhal.

Leto si užívaš na longboarde. Kam chodíš jazdiť?
V Starej Ľubovni sme s kamošom Jpopom robili závod a bolo to tam super. Iný kraj, iný mrav. Bola to prvá akcia svojho druhu na východe, bolo tam dosť ľudí. Prišli sa tam pozrieť aj rodiny s deťmi. Veľmi sa mi tam páčilo.  
Môj najobľúbenejši rezort na snowboard v ČSR je Paprsek. A Švédsko samozrejme. A čo sa longboardu týka, všade. Ja si zajazdím všade. Vidím kopec a už idem dole.



Skate nič?
Vieš čo, jazdím v bazéne na longu, to je niečo medzi skate-om a longboard-om.

Ako vyzerá tvoj deň?
To závisí od ročneho obdobia a kde. Ale každopádne, ak mám voľno, chytím dosku a idem si niekam zajazdiť. Ak mám povinnosti, napíšem si ich na papier a riešim si podľa zoznamu. V zime sa zobudím o 7h ráno, oblečiem sa, najem sa a idem do snowparku, prídem domov a odpadnem do postele.

Máš v pláne sa jazdením živiť?
Absolútne nie. To nie je môj cieľ. Je to zábava. Ten progres u mňa, to zlepšovanie sa v tom snowboardingu je u mňna podmienené tým, že chcem si zajazdiť všade. Je to skôr taký životný štýl než koníček. Žiješ tým a žijes preto, že ideš na tie hory, závod...Tešíš sa.

Myslíš, že je rozdiel medzi životným štýlom longboardistu a snowboardistu?
Podľa mňa je to individuálne. Keď žiješ na tej doske, nemáš daný smer.Robíš si čo chceš, popri tom škola a tak.

Kde sa vidí Hyena v budúcnosti?
Ja neviem. Moja predstava na najbližšiu budúcnosť je spraviť bakalára a vypadnúť. Mám už tipy, že kam. Na Novom Zélande sa dajú vybaviť štipendiá a dá sa tam dokončiť Master´s, toho čo ja študujem. Takže možno zakotvím tam. 

Chceš odísť preto, že sa ti tu nepáči?
Všetko má svoje čaro. Každá krajina. Či už je to Rumusko, Rusko, Poľko. Bohužial na Slovensku, je taký trend, že ak si tu niekto začne niečo budovať, príde niekto ďalší a rozkope mu to. To čo sme tu mali, to už dávno nemáme. To čo chcem robiť ja vo svojom živote, respektíve svoju perspektívu toho zajtrajška, zataiaľ nevidím na Slovensku.

Čiže nebude z teba ďalší Peter Vrbický?
To nevylučujem. Stále mám totiž pocit, že chcem odísť nabrať skúsenosti a vrátiť sa. A venovať sa deckám a mládeži. Niečo by som s nimi podniknúť v budúcnosti chcel. Prispieť nejako do freestyle-lového športu a hlavne čo sa snowboardingu týka. 

Máš idol v športovom smere? Alebo niekoho, kým sa inšpiruješ nielen v športe?
Tažko povedať. Čo sa týka jazdenia, mám zopár takých jazdcov, ktorých zbožňujem. Najviac ale obdivujem svojho otca. Za tým si stojím. Spravil pre mňa veľmi veľa vecí, vytiahol ma veľakrát z prúserov a problémov. Samozrejme aj mamina. Ale tak chlap má chlapský vzor. Jeho životná cesta po sebe niečo zanechala. Je pre mňa vzorom. 

Páči sa ti doba v ktorej žiješ?
Ja som vyťažený na rytierov a na elfov. Tak je to krásna doba, lebo človek sa dnes môže posadiť na vlak, a ísť kam sa mu zachce. Objavovať, poznávať. Ak by som žil pred 50 rokmi, asi by som nebol taký spokojný ako dnes.

Existuje Boh?
Fúha. Vo finále som ateista. To je ťažko. V Boha neverím. Verím skôr v zákonitosti karmy.

Knihy? Filmy? Hudba? Poď!
Takže. Fantasy, tolkienovky, stratená generácia. Veľmi rád si prečítam Remarque-a alebo Hemingway-a. Ako správny chlap som na filmy nenáročný. Segalovky nie. Into the Wild je jeden z mojich najobľúbenejších filmov a tiež tarantinovky a Guya Ritchieho si idem. Primárne počúvam metalcore, hardcore, punk a takéto tvrdšie záležitosti. Nepohrdnem ani elektronickou muzikou. Okrem drum and bass-u, lebo je všade. 

Čo máš a nemáš rád na ľuďoch?
Humor, a to, že vedia človeka veľmi milo prekvapiť. Mne stačí, že sa na mňa niekto usmeje v autobuse. Nemám rád, že ľudia sú obmedzení. A potom to, keď idem úzkou uličkou a oproti mne ide niekto pomaly.

Povedz mi niečo, čo o tebe neviem.
Som hanblivý. Takým tým iným spôsobom. Navonok to tak síce nevyzerá, ale vnútri mám potkana paniky, ktorý roztočí koliečko a potom nastávajú zmätky. 

Ženský ideál.
Nemám. U mňa dosť zaváži, či je žena vtipná. Mám radšej prirodzené baby ako namaľované.
Muž snov.
Mám. Roman Roth.
Slovenská celebrita.
Grc. Nesludujem to, ale napadá ma "grc".

Utekal si už pred pánmi zákona?
Hej. Robili sme zlobu na Obchodnej ulici, nič násilné. Predtým, ako som začal utekať som im dal svoj občiansky. Som to trochu nedomyslel. 

Akú máš romantickú predstavu?
Musím uznať, že aj keď vyzerám ako bezdomovec a nemám žiadne peniaze, viem si uletieť na romantike. Veľmi rád mám chodenie po horách. Zobrať spacáky na chrbát a ísť na najväčší kopec v okolí a tam čumieť celú noc na hviezdy, a ráno na východ slnka.

Daj mi radu do života!
Usmievaj sa.





  • Beatles or Rolling Stones?                  -Rolling Stones
  • Coffee or Tea?                                   -Coffee and Tea
  • Decriminalization or Legalization?   -Legalization
  • Euthanasia, yes or not?                     - Yes








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu