Barbora Idesová!

Sympatická slečna, s ešte sympatickejšími kresbami.



























Ako sa máš?
Mám sa celkom príma (to je slovíčko ako lusk). Mama mi práve skrze čet, vyvrátila teóriu o mojej intersexualite, ktorú som si včera z rozmaru navodila.


Na akých ilustráciách momentálne pracuješ?
Práve som dokončila súbor ilustrácií, kde som sa trochu viac odviazala a pojala to celé trochu expresívnejšie, snažila som sa trochu viac experimentovať s farbou a technikami bez použitia počítača. Okrem toho mám rozkreslený  cyklus kresieb tušom.

Čakajú ťa nejaké nové projekty?
Projekty ma čakajú v blízkej budúcnosti 3-4 a dúfam, že nebudú čakať príliš dlho a všetko dobre dopadne...Môžem spomenúť napríklad chystanú spoluprácu so Sewologylab. Výborné limitované dizajnérske tričká! A pre tých ktorí by chceli vidieť niektoré z mojich vecí naživo, tak od 4.12 do 28.12. budú súčasťou skupinovej výstavy v galérii Dunaj kde ma prizvala Dominika Žáková.

Pracovala si na veľa veciach. Ako sa k tebe tie projekty a spolupráce dostali?  Ktorý považuješ za svoj najlepší, najúspešnejší?
Tak veľa ich zatiaľ nebolo. Teším sa ale všetkým projektom, ktorých mohla byť moja tvorba súčasťou.  Buffet Clothing, Weird Taste, Retart, Walter Schnitzelsson. A kedže som sa rozhodla nečakať, kým ma niekto osloví  začala som si projekty vytvárať. Tak vznikla Trú, kde sa spoločne s Evou Machajdíkovou, snažíme zhmotniť naše výtvarné nápady a priniesť ich v podobe tričiek, ilustrácií, zinov, printov a iných vecí ľuďom.

Ako si sa ku kresleniu dostala?
Od malička som stále niečo vytvárala a kreslila, na základke som začala navštevovať ZUŠku, na strednej som vyštudovala keramiku na ŠUV v Košiciach, potom som si spravila bakalára z výtvarnej výchovy a umenia na intergalaktickej vesmírnej lodi  UNIPO  a minulý rok som si dala 2 semestre VŠVU.

Mala si už svoju vlastnú výstavu, vernisáž?
Nie, ešte som nemala svoju sólo výstavu.

Je kreslenie to, čím sa chceš živiť? Alebo to už aj robíš?
Určite by som sa chcela živiť umením, zatiaľ hľadám spôsoby ako.


Na tvojom blog-u som zaregistrovala veľa reakcií o Tokiu. Čo s ním máš? 
Minulý rok ma oslovila Bashi, ktorá žije a študuje v Tokiu, zapáčili sa jej moje ilustrácie a tak mi ponúkla  spolupracovať na projekte Weird Taste, ktorý s Kumi Matsumoto rozbiehajú. Robila som pre  nich nejaké ilustrácie, print design a limitovanú sériu predajných printov, ktoré mi vystavili v nejakých klubíkoch, baroch, kaviarňach po Tokiu, kde disdžokejujú. Spolupráca pretrváva.




















Kde hľadáš múzu?
Múzu hľadám v ženách, absurdnostiach  a v kaviarňach.

Aká technika kreslenie ti najviac vyhovuje?
Najlepšie sa mi kreslí čiernym, tenkým linerom–fixou, ale nepohrdnem ani pierkom a tušom.

Je kreslenie prejav tvojho pohľadu a názoru na svet?
Určite áno.


Prečo pravé kreslenie?
Kresba je pre mňa tá najprirodzenejšia forma vyjadrenia sa. Je to forma meditácie. Keď tvorím, nachádzam sa v inej dimenzii. Pod mojimi rukami vznikajú nové neexistujúce svety, nedopovedané príbehy, rôzne kreatúry, symboly. Často ani neviem, čo vytvorím a stále sa nakoniec prekvapím, ako som mimo.

Kedy najradšej kreslíš?
Najradšej, keď sa cítim inšpirovaná.





















Ako vyzerá tvoj deň?
Vstanem, pustím si nejaké desivé komerčné splašky, ktoré ma vypudia z domu. Prídem do práce, kde mám našťastie priestor robiť si svoje veci, a bezprízorne sa oddávať satanášovi v podobe internetov. Večer pomerne často vysedávam v podnikoch pri pohári bieleho vína s kamarátmi.

Máš s kreslením veľké plány? Máš nejakú predstavu o tom, kam by si to chcela smerovať?
Nie som typ, čo veci plánuje, nechám sa prekvapiť, kam ma moje bytie zavanie.

Inšpiruješ sa niekym konkrétnym? Máš nejaký vzor  v tomto smere?
Nikým konkrétnym sa neinšpirujem, ale sledujem aktuálne trendy v ilustrácii a to človeka určite ovplyvní.



Páči sa ti doba, v ktorej žiješ? Do ktorej by si sa chcela vrátiť?
Nepáči sa mi, ale určite by mohlo byť aj horšie. Chcela by som sa na chvíľu ocitnúť  v predkresťanskom období na našom území...

Volíš?
Volím.

Existuje boh?
Pre niekoho áno, pre niekoho nie. Ja verím v nejakú všeobjímajúcu vesmírnu energiu, ktorá je všetko a zároveň nič.

Aké knihy, filmy a hudbu počúvaš, pozeráš, čítaš?
Momentálne mám rozčítanú knihu Žítkovské bohyne. Film, ktorý ma v poslednom čase naozaj  zaujal bol Sayat Nova od Sergéia Paradzhánovova a počúvam electro -pop, indie, trip-hop, bossa novu, world music, chill out...              

Aký máš vzťah k ľudom? Čo sa ti na nich páči,a čo naopak nepáči?
Ľuďom jebe, niekomu viac niekomu menej...Rôzne druhy, rôzne stupne.

Daj mi nejakú pikošku zo svojho bytia na tejto planete!
Raz ma v anglickom Whitby pri mori zasiahol vietor s dávkou spopolnených pozostatkov...



Daj mi radu do života!
Vymieňaj si spodné prádlo pravidelne, a pi veľa vody.

Máš svoj mužský ideál?
Xena.

Povedz mi niečo, čo o tebe málokto vie?
Mám rada Helenu Vondráčkovú. A som citlivka.


Myslíš, že ľudia ťa vďaka tvojmu kresleniu registrujú viac?
Určite registrujú viac moje meno, ako mňa ako osobu. (úsmev)





  • Beatles or Rolling Stones?                  -skôr Beatles
  • Coffee or Tea?                                   -káva
  • Decriminalization or Legalization?   -decriminalization
  • Euthanasia, yes or not?                     -Yes

http://www.behance.net/barboraidesova
https://www.facebook.com/idesovabarbora

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu