Gaspo

Belmondo, Gaspučíno ale najznámejší ako Gaspo. Fotograf, ktorý pre fotenie žije, venuje sa mu už nejaký ten rôčik a pravda je, že moment vie zachytiť veľa krát inak, ako ostatní. Vo svojom voľnom čase skladá básne, občas spieva. Tvrdí o sebe, že je rodený zabávač, tí ktorí ho poznajú viac, zrejme sú v obraze. Pokorný človek, s ktorým sa rozhodne nenudíte. 





Ako si sa dostal k foteniu?
Začal som približne pred 4 rokmi. To som si fotil na také tie klasické, rodinné kompakty. Prvú zrkadlovku som chytil do ruky pred dvoma rokmi, keď som bol na výlete s kamarátom, a vtedy ma to chytilo za srdce. Odvtedy fotím furt, skoro každý deň. 

Analóg, nič?
Nie, ale teraz sa chcem k nemu dostať a venovať sa aj tomu.

Chceš sa tým v budúcnosti živiť?
Určite hej. 

Máš stratégiu, ktorou sa dostaneš na takú úroveň fotenia, aby ťa to mohlo uživiť?
Snažím sa pozháňať si kontakty, konexie, ľudí z branže, ktorí by ma vedeli posunúť niekam. Ale nie tak ako to bolo doteraz. Jedného dňa opustiť môj job, ktorý je síce fajn, ale nenapĺňa ma. Rozbehnúť sa, presadiť sa, ísť niekam do zahraničia, venovať sa tomu naplno. Ak uvidím v tom takú šancu, ktorá mi zarobí na účty, živobytie a jedlo, tak každopádne. Jednoducho, ja vidím, že by som tomuto svetu mohol niečo ponúknuť.

Koľko času tomu dávaš?
Naozaj neviem.Teraz sa mi rysujú nejaké veci, ak všetko vyjde tak, ako má a ľudia dodržia, čo povedali, tak...Uvidíme. Chcem ísť za tým. V hlave mám neskutočné vízie, a naozaj ich chcem ukázať svetu.



Pracuješ momentálne na nejakých projektoch?
Chystajú sa mi nejaké svadby.
Svadby?
Áno, tomu by som sa chcel určite venovať. Zachytávať takéto emócie, je veľmi pekné.

Aké objekty najradšej cvakáš?
Príroda, krajinky, emócie ktoré viem na fotke zachytiť, portréty. Každého odfotím tak, ako ho ja osobne vidím.

Stalo sa ti, že by bol tvoj portrétový objekt s výsledkom nespokojný?
Ani nie, iba raz, keď som prvý krát fotil oznamká. Posledný objekt sa dosť výrazne sťažoval a nepáčilo sa mu vôbec nič. Väčšinou mám pozitívne feedback-y.
Chyba objektu, podľa mňa.
Jednoznačne, všetci sme sa zhodli. (smiech)

Máš pocit, že je o teba záujem, ako o fotografa?
Myslím, že určite áno. Záleží aj od toho, v akých kruhoch. 






Je fotograf, nejaký tvoj idol, ktorému by si sa chcel podobať?
Clyde  Butcher, starý pán. Veľmi starý pán s bradou, ktorý fotí analógové fotografie, vysoko pixelové. Robí fotky v dosť rizikových podmienkach. 

Teba tiež láka rizikové fotenie? 
Určite. Viem si predstaviť, že by som fotil divočinu a prírodu.

Ako vyzerá tvoj deň, keď ho mieniš celý stráviť s aparátom?
Vyzerá to zhruba tak, na miesto fotenia idem skôr, aby som vedel s čím mám rátať. Naštudujem si počasie, ak to má byť exteriérové, i keď fotiť sa dá v každom. Ale musím povedať, že viac ako polovica môjho fotenia, sú improvizácie. Pokiaľ, nemám niečo presne dohodnuté. No a keď idem fotiť párty, tak si ubalím brko a vypijem asi 500 koktailov. To mi problém nerobí.

Vnímajú ťa ľudia viac odvtedy, čo sa venuješ fotke?
Jasné, prišlo to nejako samo. Ale nevnímam to ako nejakú popularitu, na to som dosť malý pán. 

Ak ti nevyjde plán s fotením, začneš spievať?
Ja, spievať? Čo si sa zbláznila? Ja si spievam rád, tak ako veľa ľudí, v sprche napríklad. Kebyže trénujem a som pod nejakým odborným dohľadom, tak možno by to šlo. Mňa to ale nebaví na takej báze. Spievam pre kamarátov, keď sme vonku, aby som ich zabavil. Ja som rodený zabávač.


Ty si aj básnik, ba priam poet. Kedy najradšej píšeš?
Najväčšia múza prichádza neočakávane, keď človeka niečo prekvapí, spozná niečo nové...alebo potom sú to potom smutné chvíle. Vtedy sa mne píše najlepšie. Oslobodzuje ma to, lyrika je super!

Ty si veľmi pozitívny, veselý človek. Mávaš celkom depresívne príspevky na sociálnych sieťach, prečo?
Som rád, že sa ma na to pýtaš. Viem, kam tým mieriš. Je to o tom, že niekedy sa nemám s kým porozprávať. Každý má svoje slabé chvíle. Niekto si to vybíja na automatoch, drogách a utápaní sa v alkohole, ja sa filtrujem na sociálnej sieti.

Ženský ideál, podľa Gaspa.
Určite. Beriem to skôr ale inak. Musím si byť istý tou partnerkou, ako partnerkou na celý život. Ja som stará škola po mojom otcovi. Ja hľadám partnera do života, ktorý ma podrží a bude kráčať so mnou.

Akú máš rád hudbu?
Hudba je pre mňa liek. Vnímam ju, cítim ju. Hudba zachraňuje veľmi veľa ľudí. Počúvam rôznorodú muziku. Mám rád depresívnejšie veci. 

Knihy čítaš?
Od kedy som si kúpil električenku, tak som toho prečítal dosť, kedže už nemusím stáť pri dverách a čekovať revízorov. Mám veľmi rád Krstného otca, Húrinove deti Harryho Pottera, ale väčšinou detektívky, gangstarské romány.

A filmy?
Veľmi rád pozerám filmy. Mám rád sci-fi, Matrix milujem. Fantasy. Severské filmy sa mi páčia, taká alternatíva. 


Čo máš a naopak nemáš rád na ľuďoch?
Predsudky mi vadia, faloš, nepriamosť. Vyhľadávam otvorenosť, úprimnosť, prirodzenosť, úsmev.

Existuje Boh?
Neviem. Existuje? 
Od malička som bol vychovaný v tom, že existuje, ťažko sa ti také niečo dostane z hlavy. Zažil som ale už toľko situácii, ktoré mojou vierou otriasli...Neviem. Verím, ale asi nie je veľmi spravodlivý. Ťažko nad tým polemizovať. 

Daj mi pikošku!
Pozvanie do trojky. 

Rada do života od Gaspa.
Snaž sa v živote robiť niečo, čo bude mať zmysel. Nestrácaj čas niečím, čo ťa nebaví. Počúvaj svoje srdce.





  • Beatles or Rolling Stones?                  -Beatles
  • Coffee or Tea?                                  -čaj
  • Decriminalization or Legalization?    -legalization 
  • Euthanasia, yes or not?                     -Yes


  • ----- Gaspo Photography -----



    fotos by : Floe Fotography

    Žiadne komentáre:

    Zverejnenie komentára

    Archív blogu