Zdravá improvizácia v kuchyni.

Posledný polrok, plus mínus, som úplne vylúčila polotovary, nátierky, šunky, biele pečivo, ba dokonca aj klasické cestoviny. Všetky takéto hlúposti, ktoré nie sú veľmi prospešné pre náš organizmus. Výrazne som obmedzila aj sacharidy, a to je pre mňa asi najhoršie, lebo v zemiakoch, nech sú pripravené akokoľvek, by som spala. Moja mamka sa tak stravuje už rok. Prospelo jej to nielen zdravotne ale aj fyzicky. Je to síce o niečo drahšie, kúpiť si tuniak, mozzarellu, zeleninu či ražný chlieb. Ale z tresky, salámy a bielych rožkov, fit nikto nebude. Toto je post o tom, ako improvizujem a chutne mi to vychádza.





Polievky si zvyknem variť po prehýrených nociach, hahá. Nie je to nič zložité, stačí nakúpiť zeleninu, hocijakú, akú má kto rád. Očistiť ju, ochutiť a dať variť. Ak ide o nejakú konkrétnu polievku, napríklad Hokkaido, vygooglite si hocijaký recept. Odporúčam Jamieho recipes alebo si prečítajte viacero receptov, a potom improvizujte, tak to robievam väčšinou ja.


Šaláty milujem, pri nich si vždy vymýšľam. Málokedy sa stáva, že výsledok nevyjde. Základ je vždy niečo zelené a červené, olivový olej, sem-tam balzamikový krém. Niekedy zeleninu zľahka udusím, inokedy zase nie. Nízkotučný tvaroch je chutné spestrenie, taktiež cottage cheese, tofu a mozzarella. Lahôdkové tofu inak chutí skvele, keď ho jemne osmahnete na panvici.



Mäsíčko, jem málo a kedže som obmedzila zemiaky, tak si k nemu len udusím špenát, mrkvu alebo cukinu, a je to. Mäso robím na akýkoľvek spôsob, záleží od toho aké mám a aké ho chcem mať. Ak mám chuť na dressing, tak na miesto tých "éčkových" dressingov z potravín, si ho vyrobím. Biely jogurt a doňho bylinky, korenie alebo kúsok džemu, citrónu, kapary či horčice.



Ryby a morské plody robievam zriedka. Fotka s ustricami je z Naschmarkt-uDrahý ale vynikajúci špás, boli časy, kedy som sa tomuto gurmánskemu skvostu vyhýbala, teraz je to naopak. Krevety robievam, občas sa nám vyskytne v mrazáku pár balíkov. Trocha cesnaku, limetky a rozmarínu, takto to napácujem a potom šupnem na wok. Ryby si vždy pečiem v rúre, napchám ich tymiánom a cintróm k tomu stačí obyčajný ľadový šalát. K rybám a morským plodom sa vždy hodia citrusy a pohár chladeného, bieleho vína.



Cestoviny sme začali kupovať špaldové a ražné, je to iná chuť na akú sme zvyknutí pri klasických cestáskoch. Najlepšie sú s paradajkovým pretlakom a čerstvou bazalkou.


Vajíčka sú energetická, bielkovinová bomba na mäkko, na tvrdo, volské oko, praženica, čokoľvek, mňam.



Jedzte zdravo a nebojte sa improvizovať. Bon apetit!
Samozrejme, nezabúda sa na minimálne polhodinovú aktivitu denne. Cítím, že čoskoro budem v tej najlepšej forme.

Take care!


                                 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu