Vzbura vo filme.

Tentokrát nie romantické, i keď tie posledné boli romantické z môjho uhla pohľadu. Teraz ponúkam mladých hrdinov plných vzbury. Naposledy celkom úspešne, hádam aj teraz.
Macaulay Culkin, áno to je Sám Doma. Macaulay-a mám rada v tejto kultovke, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou môjho detstva a Vianoc. Ale viac ho zbožňujem vo filme, ktorý som videla pred nedávnom My Girl, stojí to zato, ale vreckovky k tomu. Je v ňom úžasný. Keby neužíval koks na kilá ale iba na gramy, tak by to mohol byť jeden solídny pán herec.




Poznáte jeho brata Kierana? O tom hlavne chcem. On nie je ako náš stratený blondáčik. Pre ňho žijem, dýcham. Toho som videla vo viacerých filmoch a je jedinečný.
Škandál v katolíckej škole, celkom nenápadný film, ale pútavý od začiatku do konca. So skvelou Jodie Foster, ale Kieran je tu star. Katolícka škola v 70.rokoch. Dvaja dospievajúci mladíci pred maturitou, plní vzdoru, ktorí si svoj svet uľahčujú vlastným komiksom a alter egami. Reálne, atmosferické a na konci smutné.



Holden Caulfield, pamätáte? Jeden z tých mladých, rozhnevaných, s veľkým chtíčom niečo zmeniť, a veľa toho zažiť bez porúčania. Kto chytá v žite od Salingera. Jedna z kníh, ku ktorej sa vždy rada vrátim. Vždy v nej objavím niečo nové. Film Igby, je často porovnávaný s touto knihou. Pravdou je, že hrdinovia oboch diela majú veľa spoločného. Hlavne to, že sa ich neviem nabažiť. S Holdenom som si veľmi blízka ale s Igbym viac. Zrejme to bude tým že kniha je z ´51 a film z roku 2002. Igby, Igby, Igby! Zbožňujem ho. Igby v podaní Kierana. Ach, dielo plné cynizmu, čierneho humoru, snobstva, lásky, nenávisti. Pozerám to pravidelne, jeden Igby každý polrok. Stojí to zato. Je to svieže, chytré, nezávislé, a ešte je tam aj pekná móda. Hlášky z filmu bezchybné.
Igby: "If heaven is such a wonderful place then what was the big fucking sacrifice?"

Mám jeden postreh, Amanda Peet tu hrá tanečnicu, ktorá netancuje, a má priateľa, ktorý je maliar ale nemaľuje. Mám pocit, že charakter a imidž tanečnice Rachel je inšpirovaný mojou drahou Edie Sedgwick a jej maliar tak trochu Warholom... 



Kult. Absolvent. Mladík žijúci v snobskom prostredí, s ktorým sa vžil až príliš...Klasické dielo, už vtedy s famóznym Hoffmanom. Simon A Garfunkel, sa postarali o ozaj vydarený soundtrack. Pani Robinsonová, jedna z najväčších filmových mŕch, ktorá zvedie poslušného, nevinného mládenca s dobrým prospechom, do ktorého rodičia vložili svoje nádeje...



Wes Anderson, brilantný režisér, vie čo robí. Owena Wilsona som si obľúbila len vďaka jeho filmovým klenotom. Jeho filmy majú dosť podobnú atmosféru, každý je ale iný, osobitý. Už mám zmáknutú skoro, celú filmografiu. 
Naposledy som si kukla Rushmore. So scenárom mu vraj pomohol WilsonV prvom rade musím spomenúť soundtrack. Rocková parádička, pohodička,TU JE.
Max Fisher, pyskatý chlapec s dobrou slovnou zásobou, s osobitým vystupovaním a humorom. Nadaný rebel, má problémy s láskou. Celé mu to ešte viac komplikuje jeho kamarát, ktorý pustil Amora tým istým smerom. Bill Murray geniálny ako vždy, Anderson ho má vo väčšine svojich diel, vie prečo. Príjemne ma prekvapil Jason Schwartzman.
Film je dôkazom toho, že filmy o zamilovaných teenegeroch, sa dajú robiť aj bez primitívneho, otravného a otrepaného sexuálneho humoru.



Celkom intenzívny film o chlapčenskej prostitúcii. My Private Own Idaho. Neviem si predstaviť, aký hnev a odpor by som musela mať voči vlastnému otcovi, aby som proti nemu rebelovala prostitúciou...Ani nechcem. Pekný snímok, taký skutočný. O svinských ľudoch, dobrých hlupáčikoch, bystrých synoch. Hrá tam Keanu Reeves, a je tu najkrajší. Herecky sa mi tu viac páčil River Phoenix




Tááák, moji obľúbení, rozhnevaní muži. Majú niečo spoločné, však? 
Zistila som, že som nevidela žiaden film, kde je rozhnevaná mladá žena, alebo si len neviem spomenúť. Natočím sa a bude. Ale ak o takom viete, sem s ním, či s nimi. Nabudúce moje fejvrit životopisné.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu