Inkwall!

Už si nepamätám, kde som som Inkwall-a počula hrať prvýkrát ale viem, že to na mňa zapôsobilo natoľko, že ma už vtedy presvedčil, že o ňom budem počuť, a stále počúvam. Viac a viac.




Všade sa vraví, že si drum and bassový producent. Ja mám pocit, že to nie je celkom tak.
S drum and bassom som začínal. Idem si ho najviac zo všetkých tých žánrov, no nebaví ma robiť len ten jeden štýl, preto sa vyberám aj do iných štýlov, ktoré sú pre mňa zaujímave tým, že robím aj niečo iné ako je ten klasický postup, pri dnb produkcii. Využívam aj iné prvky, ktoré hudba ponúka. Rôzne prvky sú charakteristické pre rôzne štýly. Vďaka týmto hudobným prvkom sa púšťam do produkcie iných žánrov. Potom je to viac rozmanité.

Prednedávnom ti vyšiel singel aj s klipom. Môžeme očakávať ďalšie tracky a potom album? 
Momentálne riešim ďalší postup, v mojom odprezentovaní sa. S Pigom, ktorý je môj hlavný vizuálotvorič pri všetkých týchto mojich projektoch, máme v pláne voľné pokračovanie tracku Right Here. Ja sám, som sa veľmi na tento track namotal. Rád by som to posunul…Piga plánuje natočiť krátkometrážny film, ktorého hlavným soundtrackom bude práve toto pokračovanie tohto tracku. Viac nechcem zatiaľ prezrádzať, bude to taká explikácia.


Plánuješ spolupracovať s nejakými hudobníkmi?
Plánujem s Ridom, nebude to čisto reggae ale otvára sa nám tu projekt dosť inovatívny a progresívny. Bude to niečo preňho menej tradičné ale takisto aj pre mňa. Viem si ho predstaviť rapovať aj do iných vecí, a to chceme presne urobiť.


Ten album čo teda, vidíme to?
Nevidíme, ešte nie je ten správny čas. Album treba, album bude. Ale v ten správny čas. Ešte nie som v pozícii, že si môžem dovoliť album. 

Nielenže sa hudbe mimovoľne venuješ ale ju aj študuješ.
Študujem zvuk, celkovo. Tam už ide skôr o tie technické záležitosti týkajúce sa zvuku. Ja som hudbu robil už na strednej škole, od malička som bol k nej vedený. Čiže beriem to vážne a vždy som bral.

Plánuješ sa tým živiť a venovať sa tomu naplno? 
Pre mňa je to hlavne lifestyle. Ja sa s tým už roky zobúdzam, zaspávam s tým...Kedže sa človek musí niečím živiť, tak by som bol rád ak by to bol tento smer. O to sa aj snažím, zúžitkovať to čo robím aby mi ľudia dokázali dať feedback, samozrejme nielen ten finančný.

 

Ako vnímaš dnešnú hudobnú scénu? Primárne ma zaujíma elektronická. 
Čo sa týka Slovenska, tak to je veľmi špecifický trh. Na Slovensku veľa vecí vraj nemá zmysel. DJing sa naučí každý, ale v DJingu ide o cítenie a nielen o zrovnanie beatov. Cit, feeling, empatia, o tom to z veľkej časti je. Je pravda, že v kluboch sa tu stále opakuje to isté ale raz za čas, sa tu vyskytne veľmi kvalitná párty. Mám ale pocit, že taká tá oklieštenosť ľudí sa pomaly zlepšuje a to nielen v hudbe.

V akom hudobnom žánri sa pri tvorení inšpiruješ?
Kvantum, kvantum hudby...je toho veľmi veľa. To je na tom to najkrajšie. Mám rád klasickú hudbu, House, Techno, Dub, Uk Bass. Odtiaľ mám strašne veľa prvkov, ktoré rád využívam. Snažím tu hudbu študovať, analyzovať, vniknúť do nej, vžiť sa s ňou. Až potom môžu vznikať tie pravé hudobne inovatorstvá. (haha)

A hudobný umelec?
V klasickej hudbe je to Chopin, celkovo romantizmus v klasike. To ma najviac pohltilo. Technicky to bolo dosť náročne, a tým, že som veľa tých skladieb hrával na klavíri, keď som bol mladší, tak mám k tomu vzťah. To ma najviac ovplyvnilo. Ale v každom žánri a smere je ich viac, ako vravím hudby je veľa, hudobných umelcov ešte viac.


 V poslednej dobe máš dosť hraní, aj už spomínaný klip si dal von, bol si v Signall_FM, začali ťa ľudia vnímať viac?
Určite, ja myslím, že každá jedna takáto vec ti pomôže. Ide o to aby si sa dostal do povedomia ľudí. To sa dá jedine médiami, v tejto dobe ti to dokáže veľmi pomôcť. Touto cestou sa tým ľudom priblížiš.

Keď sa na teba človek pozrie, je mu jasné, že máš vzťah k móde. Zakladáš si na tom image? Mal by ho človek, ktorý sa verejne prezentuje mať?
Áno, mal by. Mojím vzorom je hlavne UK, kde sú producenti odviazaní a neboja sa ničoho. Dostavajú kúsky od dizajnérov, aby ich propagovali na akciách a robili promo.

Ideálne krásky.
Mne sa páčia modelky. Mám ich rád. Sú super a najkrajšie.


Páči sa ti doba v ktorej žiješ?
Určite hej, lebo v tejto dobe si môžeš dovoliť hocičo. Môžeš si robiť čo chceš. Môžeš napísať, čo chceš. Natočiť, čo chceš. Sloboda. Kedysi to tak nebol. Nežil som v žiadnej inej, čiže neviem, či by som sa chcel vrátiť do nejakej doby.
Inak čo sa týka hudby, ako to tak sledujem, minimálne v uliciach Bratislavy. Ide to do sračiek. Respektíve, nerozumiem tomu, čo sa deje. Obzvlášť Slovensko, to sa ani nedá porovnať so zvyškom sveta, to čo sa tu deje. Všetci sú na jedno kopyto, sledujú len Refresher. Dojdeš do klubu a všetci šermujú rukami a sú faded...

Tak to si vystihol, presne podľa mňa.
Chápeš...Nechápem prečo to tí ľudia robia, je taká doba, ale poňali to zlým smerom...Doba vo svete nie je zlá, len u nás akoby to všetko brali za zlý koniec.

Existuje Boh?
Ja neviem. Boh, pre mňa nie. To je subjektívna vec. Každý človek by mal niečomu veriť a sú ľudia, ktorí veria v Boha ale ja nie...Verím v seba, verím sebe a mojej hudbe.



·  Beatles or Rolling Stones?                  -Rolling Stones
·  Coffee or Tea?                                   -tea
·  Decriminalization or Legalization?    -decriminalization
·  Euthanasia, yes or not?                     -Yes 

Inkwall soundcloud 
Inkwall facebook page
Inkwall instagram 

fotky: FloePiga












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Archív blogu