Dávid!

Dávid, je známa tvár našich bratislavských ulíc. Málo z vás možno nevie , čomu sa v súkromí venuje, čo hejtuje a napoak nie. Jasné je, že je to faded mladík, ktorý sa nevie rozhodnút medzi Rolling Stones a Beatles. Asi by ich najradšej poslal #dtr.

Ako sa máš?
Som faded.






Si pre ľudí známa tvár. Zrejme to nie je iba tým, že ťa majú možnosť stretnúť na akciách kde pracuješ a že máš nezabudnuteľnú bradu.
Bradu mám preto, lebo je zima. Poznajú ma aj preto, lebo som príležitostný promotér metalových a hardcorových koncertov, a vždy som tak nejak v centre diania. Od začiatku roka 2007 sa tomu aktívne venujem. Odvtedy to už išlo samo. Neskôr som sa presťahoval do Bratislavy. Môj parťák je z Košíc ale spolupracujeme.

Koľko tých koncertov bolo za tých 8 rokov?
Fúúúú. Nemám to presne zrátané. Ale je možné, že tak vyše kila

Aké mená si tu doviedol, v rámci tohto hudobného žánru?
Boli to kapely malé aj veľké, zo všetkých kútov sveta. Občas sme robievali aj dvadsať koncertov do roka, čiže je pre mňa ťažké rekapitulovať a vysypať ti tu všetky mená. Keby som aj začal, bolo by to asi nadlho.




Darí sa vám?
Začiatky boli ťažké. Prachy, čo som zarobil v robote, som dával do toho. Prerábal som pol výplaty, každý druhý mesiac. Potom prišli nejaké plusy, ale nič výrazné. Raz si hore a raz dole. Viete ako. Nerobíme to preto, že sa tým chceme uživiť a mať z toho prachy. Sú ľudia, čo sa ma pýtajú, že prečo z toho nežijem. Na Slovensku sa to nedá, pretože trh je veľmi slabý a veľmi malý. Je tu nízky cashflow, sama vieš. 

Čiže je to hobby?
Pre mňa je to skôr kultúra. To ma baví. Ak by na koncerty chodilo tisíc ľudí, kľudne by to mohlo stáť aj menej ako 5eur. Doba je taká, že na koncert trebárs nejakej indie kapely ti príde menej ľudí, ako na Indie Hits, kde hudbu vlastne púšťajú DJs z empétrojok s nulovými nákladmi...V našej scéne, to ale funguje trochu inak. Ak chceš tú kapelu vidieť, tak na ňu pôjdeš. Ja sám chodievam na koncerty kade-tade, napríklad aj do Viedne, Budapešti alebo hocikam inam v EÚ. Pokiaľ mi to čas a financie dovolia. Ľudia, ktorí si fakt idú kapely, nemajú problém pustiť mincu a cestovať za nimi.

Čiže hudobne vnímaš dobu ako zlú?
V Bratislave je to dosť hromaďácke. Väčšina ľudí  mäsovo navštevuje plytké, konzumné akcie bez akejkoľvek výpovednej hodnoty. Zo dňa na deň  povrchne podliehajú trendom, ktoré sú pre mňa väčšinou nepochopiteľné a hlavne bez vkusu. Slabý prehľad o hudbe, malý záujem o živé koncerty, kupovanie si dosiek, prípadne merchu. Skrátka, veľa ľudí napríklad počúva hudbu cez  Spotify alebo pozerá koncerty na youtube cez všelijaké live streamy, miesto toho, aby si reálne zašli na koncert, kúpili dosku, alebo nejaký merch a podporili tým umelca. Táto digitálna doba je pre mňa takpovediac nepochopitelná až chorá.




Ak si porovnáš scénu, v ktorej sa hýbeš ty, s elektronikou, scénou ktorá momentálne hýbe svetom, aké v tom vidíš rozdiely? 
Keď sa pozriem na tie kadejaké drum and bassové akcie, ľudia sú tam niekedy pekne primitívni. Idú tam s myšlienkou, že sa tam idú rozjebať, to je pre mňa plytké. V subkultúre odkiaľ som ja, je to postavené na úplne iných princípoch a hodnotách. Ale aj v elektronike to funguje tak, že buď sú to päťkorunové hromaďácke kolotoče v pravidelných týždňových intervaloch. Alebo je to zaujímavá vec raz za štvť/pol roka, to sama vieš. 

Kde to robievate?
Čo sa týka Bratislavy tak RandalFugaRefresh, sem tam MMC, v Oblude sme mali pár vecí, aj rôzne inde po Slovensku.

Prečo neskúsite aj festival?
Spolupracovali sme s Wlesefestom. Uvidíme, rozmýšľame. Všetci máme aj inú prácu, keďže nás toto neživí a máme prehľad o našej scéne, je o dosť menšia, čiže... Nemyslím, že by si to tí ľudia natoľko vážili a prišli by, aby sa to aspoň zaplatilo. Špekulujeme. 



Aký rozdiel vnímaš medzi hudobníkmi-DJs a hudobníkmi-kapelníkmi? 
DJ = hudobník bez nadania na ovládanie akéhokoľvek hudobného nástroja.

Povráva sa o tebe, že si hater. Hlavne voči ľudom a ich chovaniu, vystupovaniu...Ako to je?
Hovoria to o mne, áno. Ale cítim sa skôr ako moralista, ktorý niekedy rád ľuďom nastavuje zrkadlo. Niekedy viem byť cynický. Občas až sarkastický. 

Hudobne sme to už ako tak rozpytvali. Celkovo ale, páči sa ti doba v ktorej žiješ?
Hmmmm...Keďže ja neberiem žiadne drogy, snažím sa si nezaťažovať myseľ nejakými ružovými okuliarmi a vnímať tú šeď okolo mňa. Veľa rozmýšľam nad ľudmi, ktorými som obkolesení. Niekedy si pripadám ako Forrest Gump. Nehovorím o tom, že som milionár čo loví krevety alebo utekal, ale vieš čo myslím – „pre hlupáka každý hlúpy“. Dve veci sú bez hraníc, vesmír a ľudská hlúposť. Niekedy mám pocit že ten vesmír možno tie hranice aj má. Nie som pesimista, som realista, ktorý svet vníma dosť negatívne.
Čím som starší, tým viac ma vecí serú. Často premýšľam nad tým, čo bolo pred štyrmi rokmi, dvomi rokmi...Bojujem.

Máš nejakú dobu, do ktorej by si sa chcel vrátiť, trebárs aj na chvíľu?
90.roky. Len neviem či začiatok alebo koniec. Asi stred, to bol celkom Time Of My Life. 

Existuje Boh?
#vtr



Knihy? Filmy?

Posledná ma bavila kniha od Howarda Zinna A People's History of the United States. Teraz mám už asi rok rozčítanú knihu Extremity Retained od Jasona Nethertona. Keďže nemám moc čas, tak si len občas prečítam nejakú časť kapitoly, ktorú si vopred vyberiem v registri. Skôr si pozriem filmy. Mám rád staré filmy, československé ale aj nejaké porevolučné ako napríklad KouŘ alebo Baščovanský a zať. Jednoducho kategória B.


Ženský ideál?
Aby mala dobré srdiečko a dušičku.

Daj mi radu do života!
Menej žúrov a alkoholu! Vyvaruj sa chybám z minulosti! Mala by si byť viac fresh! 

·  Beatles or Rolling Stones?                   -Metalinda s Drapákom
·  Coffee or Tea?                                     -coffee
·  Decriminalization or Legalization?   -legalization
·  Euthanasia, yes or not?                      -Yes 







1 komentár:

Archív blogu